منم گدای فاطمه

شهادت مادرم زهرا افسانه نیست

منم گدای فاطمه

شهادت مادرم زهرا افسانه نیست

روزگار غریبی است دخترم! دنیا از آن غریبتر!
این چه دنیایی است که دختر رسول خدا را در خویش تاب نمی آورد؟
این چه روزگاری است که «راز آفرینش زن» را در خود تحمل نمی کند؟
این چه عالمی است که دردانه ی خدا را از خویش می راند؟
روزگار غریبی است دخترم.دنیا از آن غریبتر.
آنجا جای تو نیست.
دنیا هرگز جای تو نبوده است.
بیا دخترم.
بیا.
تو از آغاز هم دنیایی نبودی.
تو از بهشت آمده بودی.
تو از بهشت آمده بودی...
"کشتی پهلو گرفته"
"سید مهدی شجاعی"

طبقه بندی موضوعی

یک سوال از رییس‌جمهور اگر ناراحت نمی‌شوند!

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳ ب.ظ
افسران - یک سوال از رییس‌جمهور اگر ناراحت نمی‌شوند!



وعده روحانی درباره قیمت دلار چه شد؟
روحانی سال گذشته، به صراحت از سیاست دولت برای یکسان سازی نرخ ارز و بازگرداندن آرامش به بازار خبر داد ولی با گذر نرخ آن از مرز 3هزار تومان، درباره آن سکوت کرده است.

در حالی که نرخ ارز در روزهای آغازین سال 93، حتی از رقم مشابه آن در آغاز فعالیت دولتی یازدهم نیز فراتر رفت، حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود هیچ اشاره ای به آن نکرد.

یکسان سازی نرخ ارز و بازگرداندن آرامش به بازار یکی از مهم ترین شعارهای اقتصادی دولت یازدهم بوده است.

این موضوع تا حدی برای دولتمردان تدبیر و امید، حیاتی بود که حتی در روزهای ابتدایی دولت، هنگامی که نرخ ارز سیر نزولی گرفته بود، اظهارات رییس بانک مرکزی ناگهان از ادامه نزول بهای ارز جلوگیری کرد تا بر اساس آنچه دولت مدعی آن بود، کاهش قیمت غیرواقعی نباشد.

حسن روحانی در 17 آذر سال گذشته، به صراحت از سیاست دولت برای یکسان سازی نرخ ارز و بازگرداندن آرامش به بازار خبر داد و عامل این موضوع را نیز اجرایی شدن توافق ژنو عنوان کرد.

روحانی در بخشی از اظهارات خود گفت: "تحولات اخیر در روابط خارجی و پیام امیدوارکننده و آرامش بخش آن به آحاد مردم باعث شد تا بازار ارز بر خلاف مسیر دو سال گذشته خود به آرامشی نسبی برسد."

رییس دولت تدبیر و امید وعده داد: "دولت تلاش می‌کند تا در رابطه با نرخ ارز یکسان سازی صورت گیرد و در این مسیر حرکتی تدریجی و سنجیده را دنبال می‌کنیم و اقدامی عجولانه نخواهیم کرد."

اندکی بعد، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در راستای اظهارات روحانی، به اجرای توافق نامه ژنو اشاره کرد و گفت: "بازار ارز طی روزهای آینده روند باثبات بیشتری را به خود خواهد دید و حتی شاهد سیر نزولی در بازار آزاد خواهیم بود."

او نیز با وعده کاهش تدریجی نرخ ارز، ادامه داد: "در آینده پس از دیدن نشانه‌‌های رشد اقتصادی، کاهش تدریجی نرخ دلار در بازار ادامه خواهد داشت."

با این حال و با وجود وعده های صریح روحانی و سیف، قیمت دلار در روزهای گذشته رکوردشکنی کرد و از رقم مشابه آن در آغاز به کار دولت نیز فراتر رفت.

بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی، اسفندماه گذشته، قیمت دلار نه تنها مطابق اظهارات روحانی و سی، کاهش نیافت بلکه دوباره مرز 3000 تومان را پشت سر گذاشت. دلار در آغاز سال 93 بار دیگر با شوک افزایش قیمت مواجه شد و در 31 فروردین ماه به 3200 تومان و در نهایت در 15 اردیبهشت ماه به رقم 3310 تومان رسید.
با این وجود حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد و ترجیح داد تا بر خلاف گفتگوهای پیشین خود، موضوع مذکور را مسکوت بگذارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۰
امیرمهدی ایقانی

نظرات  (۱)

 

سلام بیا از این سامانه استفاده کن هم بازدید وبلاگتو ببر بالا و هم کسب درامد کن.فقط امتحان کن

http://iprank.ir/?refer=ali222pc

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی